Elég rég írtam postot. Megvan rá persze a tökéletes indokom, de azért sem mentegetem magam. Arról nem beszélve, hogy semmiképp sem fogom tele szemetelni vele az Iron Man ajánlást, mert ez a film nem kicsit jó!

Valószínűleg már sokan láttátok és most biztos bólogat mindenki, és biztos többen tudtok arról is, hogy ez is képregény adaptáció, merthogy jóval híresebb, mint a WANTED. Nemcsak hogy híresebb de régebbi is, na meg Marvel is és bizony a Marvel figyeli, mit csinálnak az ő nevük alatt. Jól teszi ezt, mert mi ettől szórakozunk, azt hiszem olyan jól, mint ezen a filmen. Annak ellenére hogy híres én csak afféle animácios sorozatból ismeretem ezek előtt Iron Man-t, amit tudtam róla előre,hogy egy teljesen átlagos figura, durva acélruhát viselve. Meg a mese változatban voltak, akik ugyanolyan páncélszerkót hordtak csak mondjuk kék-fehér színűt. Valamitől persze mindig az igazi Tony Stark által képviselt piros-arany páncélember volt az erősebb és általában ő zúzta be a gonoszokat. Ehhez még hozzátenném azokat az alapinfókat, amik mindenkinek egyértelműek, feltéve, ha képregényes műveltsége súrolja az átlag emberét.(Tudom, hogy nem súrolja, szaros Szovjetunió hibája hogy kimaradtunk a sok képregényből) Magánszemélyként Vasember a milliárdos fegyvergyártó és szuperzseni, ellenben nagyon laza erkölcsű és humorú Tony Stark. Bevallom ezt már én is a filmből szedtem fel, de olyan infó amit megoszthatok veletek, mert ha valaki azt mondaná spoiler én azt mondom nem az csak nem vagy elég művelt. 😀 Viccet félre téve tényleg semmi köze a film sztorijához, ami egyébként magába foglalja vasember születését, és a végére kitermel magából egy fő gonoszt is.

A  hangulat annyira laza és egyszerre tervezőien profi, hogy beszippantja az embert rövid percek alatt. Legnagyobb részét pedig maga  Stark képregényből mesterien átvetített személyisége adja, akit mellesleg tökéletesen ad el nekünk Robert Downey Jr.. Tudós létére a Tag feltűnően laza humorral rendelkezik és nem kicsit kéjenc, ez a két tulajdonság alapból nem ad okot arra, hogy megkedveljünk 1 karaktert, de ahogy a sztori lassan kibontakozik, megmutatja a jól eldugott drámai és hősies énjét is  kék szívű bádogemberünknek. Nekem a legjobban a  tervezős, páncélruha tökéletesítős, tesztelős rész tetszett a filmből. (“yeah…i can fly”)  Ehhez jön hozzá több remek akció is, még csak nem is a filmvégi fő akció rész a legjobb szerintem, hanem az ezt megelőző kis repülgetés, de nem lövök le semmit, majd Tony megteszi. 😀 Még 1 kis romantika is szorult a múviba Stark titkárnője Ms. Pepper segédletével. Ezzel nagyjából körbe irogattam a film egészét, de a lényeget valahogy a folyamatos lendületváltás adja, ez a tervez-akciózik-csajozik és közben humorizál együttes.

P

romantikus pillanat 😛

 

A képregényes motívumok, rendszerint tökéltessen belesimulnak az összhangba mégis észreveheti azokat bárki aki rajongó, vagy aki kicsit többet foglalkozott Marvel-es füzetekkel mint például én. Két motívumot szeretnék kiemelni, az egyiket nem is ebből a filmből, tehát kezdem a másikkal. Megjelenik a filmben a-féle jó akartú segítőként pár ügynök, akiknek nem is tulajdonítottam különösebb figyelmet egészen a film végéig ahol is a szervezetük nevét, rövidítve ejtette ki az 1ik fószer, ez nem volt más mint a S.H.I.E.L.D . Az állam lehullott konkrétan és felnyögtem egy „nebasszfel”-t , ti pedig most nem értitek miért is. Valójában nekem,  nem az IronMan-ből ismerős ez a kitalált állambiztonsági szervezet. Én X-men képregényben találkoztam velük. Tömören annyit tudok róluk hogy, mint valami központ, majdnem az összes Marvel-es képregényhőssel kapcsolatban állnak. A főhadiszállásuk egy hatalmas repülő-hajó szerű egység és a parancsnokuk egy félszemű arc.(megjegyzem, lehet pontatlan vagyok) A lényeg az egészben hogy rengeteg különböző képregényben is felbukkannak, spanolnak mindenkivel Amerika kapitánytól kezdve Rozsomákig és ezek szerint Iron Man-el is, amiről egyébként fogalmam nem volt előzőleg. Kedves kis  elszólás volt a végre, ez a sokaknak semmitmondó egy szó. Visszatérek az “egyikre” ami mint írtam nem ebben a filmben volt, de egyszerűen muszáj itt is foglakozni vele, hogy egészet kapjunk a későbbiek során. Az Incredible Hulk végén egyszerűen besétált egy kocsmába Tony Stark, és ilyet szólt egy Hulk-os szereplőnek, hogy össze kellene dobni valami jó kis csapatot. Kicsit nagyobb szájtátás következett részemről. Körülbelül sejtem, hogy az egyetlen csapatra gondolt, amiben Iron Man benne volt valaha, mégpedig az Avengrs-re. Ami nekünk jó ebben, az az, hogy az  Avengers című film bejelentve a Marvel által. Ez a két kis apróság egyet jelent, mégpedig hogy, a Marvel elkezdte összefűzni, a képregényeikben olyan pontosan összefűzött univerzumát, a filmjeiben is. Ami mindenkinek jót jelent, hogy ez számos óra minőségi szórakozás a vászon előtt. 🙂 Ide vele most.

A csapból is Downey jr. folyik már lassan, lehet ám hogy jogosan! Nem tudtam eldönteni hogy ez a szerep áll neki ilyen túl jól vagy ő a zseniális. Amint látom majd másik szerepben, ezt nem felejtem el eldönteni. Jön ilyen, hogy Soloist meg itt van ugyebár a Tropic Thunder is. Azon nemfog mondjuk változtatni semmi, hogy jó az összhangja Iron Man-el. A gyengébbik nemet képviselő karakter megszemélyesítője Gwyneth Paltrow, kicsit nagy név ehhez a kis szerephez. Túl sokat nem kellett játszania, a csaj minden esetre imádnivaló volt, most hogy belegondolok, úgy emlékszem még egy kis akcióban is benne volt. Szép munka tényleg.

A végére ideszúrom, hogy remek a rendezés és szép a CGI meg minden, nem tudok túl sok negatívumot sem mondani bejött ez a film úgy, ahogy volt. Mások szájából idézem, hogy túl kevés volt benne az akció, meg néhol unalmas volt. Hülyeség . 9/10 mindenképp!

D

it's simple...kill the bad tank!!

 CEY