Legyen…Első ajánlásom az új szem. Jesica Albával a főszerepben. Valójában vártam ezt a filmet, mert a trail-ere alapján nagyon meggyőző volt, de fenetudja hogy, kicsit lecsúsztam az érkezését. Sors barátomban viszont mindig bízhatok, aki volt olyan kedves és szólt egy másik kedves barátomnak, hogy ez a film jó, ő pedig egyszerűen szólt nekem, hogy ugyan már szerezzem meg neki. Így itt volt az ölembe esve.

Kis problémám hogy nem vagyok Horror filmes. Ez azt jelenti,hogy nem szeretek rettegni film közben, vagy ha mégis akkor nem annyira perverz módon, mint egy megszállott horrorfilm rajongó .Ebből kifolyólag nem is nézek sok horrort, és hogy értsed is miért mentegetem magam,hát elárulom: Szééjjjee paráztam az agyam. Most majd felvetül pár különböző szemszög kérdés is,például hogy, egy durva horror filmes mennyire parázott volna rajta nem tudom…én meg kaptam amit nem akartam.:D

A Szem mint mindenki tudja ilyen japán/kínai eredetű film volt. Csináltak is belőle sok részt. Egyiket sem láttam, de még a sztoriról sem tudtam semmit az égvilágon, és azt hiszem pont ezért tetszett annyira. Nincs túlbonyolítva, kitalálható elég hamar, de a helyzetek, amikbe belekeveredik miatta szegény Jesica hihetetlen félelmetesek voltak. Nem akarom ellőni őket, nekem futkosott a hideg a hátamon. Az alapfelállás körülbelül annyi hogy a vak kislány transzplantációs műtét segítségével újra látni fog, de egy kicsit többet is, mint szeretné…Ennyi nekem már alapból garantálta az érdeklődést.

Sokat segített még Jesica Alba neve is abban hogy megnézzem. Nem kell túlragozni, amit hoznia kellett azt a kisujjából is hozni tudta. Elég is volt ehhez a filmhez. Kifejezetten idegesítet viszont, a férfi főszereplő karaktere. Azt hogy a színész vagy az írt karakter volt a ludas nem tudom megmondani,de azt hiszem mind a kettő. Oké, nem romantikus film, nem kellett, hogy hős lovagként csapjon szét a morgófejű kaszások és a lebegő öreg nénik között, de nem volt az igazi.

Végül megjegyzem még, a film hangulata nagyon bejövősen nyomasztó. Elindul valami iszonyatos nyugalomból, amit talán a képi világ színtelensége okoz. Néhol azon gondolkodtam már, hogy miért nem festik át az épületek falait, mondjuk banánsárgára vagy ilyesmire. Remekül jön ki, ahogy megy az alig látó csaj a szürke folyosón. Elhalad egy szürke szék mellett majd egy szürke asztal mellett, szürke fotel, szürke lámpa, szürke lebegő öregember, fürdőszoba. Ezt a kontrasztosságot, szögletességet egészen a végéig megtartja. Nagyon eltalálták a fülledt, zárt, koszos amerikai metropoliszos hangulatot és elképzelni sem tudnék ennél ijesztőbb helyet semmilyen túlvilági lénynek. A hangulathoz tartozik még hogy nempörgi túl magát a film,egyszer sem unatkoztam közben az tény,valahogy el van találva hozzá a tempó,mintha egy régi bakelitet hallgatnál:nem unod,de tudod hogy nem egy dnb.

És hát azt hiszem most értékelnem kell,vagy ilyesmi,inkább nevezzük ajánló pontnak:7/10. Bevallom nem érzek elég önbizalmat a pontozáshoz,de majd remélem eltűnik ahogy nő az ember gyakorlata.

a bácsi nincs jól...

a bácsi nincs jól

CEY