Aki még nem tudta volna, annak most rögtön leszögezem. Ez egy képregényadaptáció. Azért nem kell senkinek sem ostoroznia magát, hogy milyen műveletlen, mert nem ismeri, ugyanis asszem nem futott Magyarországon. Viszont Amerikában ezek szerint kedvelhették, meg persze melyik képregényből nem csinálnak manapság filmet?

Le kell még akkor azt is fixálni, hogy mint minden képregényadaptációban ebben is rengeteg a nem valós elem. Nem értem az olyan embereket, akik ilyesfajta filmeknél teljesen el vannak borulva agyilag, hogy “ugyanmááá ilyeneket nem is lehet csinálni”. Nekem alapból szinte bármilyen filmben elfér a fantázia, soha nem értettem miért kapaszkodnak egyesek annyira a szánalmas kis valóságunkhoz, de ez már filozófiai téma lenne. Szóval ide le is írom, hogy akinek a fizikakönyv a biblia és szentül hisz a matematikában az ne ezt a filmet válassza.(viszont próbálja ki magát az építészetben.:D)

Egyébként második nézés után követem el ezt a kis ajánlást, és bizony még mindig erősen ajánlom. Az első moziban esett meg és emlékszem mennyire odavoltam érte.(Rácsavartam hazafele jövet/menet az üres kólásflakonom egy ilyen sima átlagos zöld, de ugyanakkor kopott festékes, betontalpas mezei, utcai kukára és kegyetlenül beletrafáltam. Skill.:D) Egyrészt mert a sok efekt meg akció miatt egyértelműen mozifilmnek való. Másrészt a sztorija is megfogott. AERO szerint nem olyan jó otthon nézni, de nekem még így is nagyon bejött. Megvan a filmnek az a tulajdonsága, hogy mikor másodszorra nézed akkor is, tudsz felfedezni benne olyan kis jeleket, amiket nem értesz mikor először nézed, azaz baromi nagy piros pont a rendezőnek hogy gondolt az igazi rajongókra is, mert ezek miatt nem vált nekem unalmassá a film újranézéskor sem.

Az alapfelállás felvezetését két részre kell osztanom. Az egyik a “Szövetség” értelme és lényege, a másik a főszeplő srácunk .Igazából ezek bemutatását a film is tökéletesen elvégzi és ki is tölti ezzel a saját menetidejének körülbelül egyharmadát, ennek ellenére nem unalmas a remek poénok miatt. Kezdjük a szövetséggel tömören, csakhogy mondjon újat a múv is majd. Egy bérgyilkos szervezet majdnem szuperképességekkel rendelkező tagokkal, akik meglepő módon gyilkosok. Amikor a létezésük értelmét magyarázta Freeman bácsi, nagyon erősen átjön a képregény hangulata, amit én sem olvastam soha, de amikor ez a bemutatás megy, egyszerűen rápörögtem a képregényre, hogy mekkora jó lehet, és ilyen fordított sorrendet még sosem tapasztaltam, mármint hogy film alapján képregényre kattanni, lehet, azért mert Hulkból és X-man-ből rendesen fel voltam készülve irodalmi szempontból. Kicsit eltértem, de sebaj. Még azt akarom elmagyarázni, miként kapcsolódik főszereplőnk a sztoriba. Wesley Allan Gisbson egy átlag amerikai irodista szánalmas életét éli. Állása van, barátnője és mindkettő egy rakás szar. Nem tudja, mit kezdjen az életével és emellett még pánikrohamok is kínozzák. A változást Fox(An Jolie) hozza az életébe, mégpedig egész egyszerűen közli vele a tényt, hogy megölték az apád, aki tagja volt a szövetségnek és téged is meg akarnak ölni, pont most. DURR, DURR.

szigorú?

szigorú?

Ja igen, de gondolom tudtátok. A film egyik reklámarca és emellett női főszereplője Angelina Jolie. Egyébként övé a második legjobban kidolgozott karakter a sztoriban, és remekül hozza. Ez a kóros soványságos bulvár téma nem érdekel, jól nézett ki benne szerintem, bár állítólag a meztelen popós résznél dublőre volt. Kár. A csajnak amúgy, csak szerintem állnak jól a böszmenagy stukkerek? Minden szerepében kellene egy bőröv a derekára pisztolytartóval és töltényfüzérrel. James McAvoy (Wesley) viszi a hátán a történetet a maga, szerencsétlenkedős szerepében, azt hinné az ember idegesíteni fogja az ezerszer elcsépelt looser vagyok de szuperhős karakter, de valahogy mégsem. A másik reklámarc Morgan Freeman valójában mellékszerepet játszik, azé jól odacsavarja a golyót ő is.

Tehát adott a jó alapötlet a csavaros sztori a kiváló szereplések, és csapjuk hozzá akkor még a hangulatos kis képi világot is. A hirtelen vágások, kamerakapkodások és a megfelelő időben történő lassítások nem hagynak levegőhöz jutni akció közben. Erre még dobnak rá egy olyasmi feliratozós humort. Kaptok is ide egy képet a „goodbye” feliratos töltényről, ami elég sok mindent eldönt majd a film vége felé. Voltak itt még repülő fogak Y betűt helyettesítve és áruházi táblák, amik a kiutat jelezték Wesley egyik pánikrohama közben.

D

ez "goodbye" ha hiszed, ha nem:D

Istenítettem eleget asszem. Ki sem tudom emelni a negatívumokat, talán egy kicsit sok a végén az a kamerába dumálós “vedd át a vezetést” szöveg. Arcunkba nyomnának valami tanulságot, amiről nincs is értelme, hogy szóljon a film, a képregényben meg biztos vagyok benne, hogy nincs is. Adrenalin film annak, aki kedveli az ilyesmit. Én igen. 9/10.

CEY